Et par råd til dig der vil starte egen virksomhed

Går du med en iværksætter i maven og drømmer om at starte din egen virksomhed? Går du og brygger på et restaurantkoncept, en tech-virksomhed, en tømrervirksomhed eller den næste innovative app til smartphonen? Så er det måske også gået op for dig, at det ikke nødvendigvis er ligetil at starte sin egen virksomhed. Det er et modigt og risikofyldt skridt, der ofte involverer et økonomisk indskud og en risiko for at fejle. Men der er også en masse tekniske og administrative detaljer, som man kan gå død i. Til sidst er det også et spørgsmål om markedsføring. Man kan sagtens have et nyskabende produkt i topkvalitet, men hvis det ikke er markedsført ordentligt og tilstrækkeligt, så vil det aldrig nå kunderne. Her følger en kort guide med tre overordnede råd til dig, der går rundt med drømmen om at starte en ny virksomhed. Opfylder du disse tre, kan du næsten ikke undgå at møde succes på markedet.

Regnskab

Måske synes du, at dette er et af de mere kedelige punkter på denne liste, men det er bestemt ikke mindre vigtigt. Så mange unge virksomheder knækker halsen på ikke at have styr på økonomi og regnskab. Det er essentielt, at du og dine eventuelle mediværksættere sætter sig ned og tager et kig på regnskab og økonomi. En god økonomi er grundlaget for enhver sund virksomhed. Dinero er et gratis regnskabsprogram, der kunne være oplagt for dig. Her får du hjælp til oprettelse af fakturaer, tilbud og bogførsel af dit regnskab.

Hvem konkurrerer du imod?

En af de allervigtigste ting at have for øje, når man starter en virksomhed, er din placering på markedet. Det er fuldstændig afgørende, at du forstår, hvad du bidrager med blandt de virksomheder, der er dine konkurrenter. Udfylder du et behov, der ikke udfyldes af de andre virksomheder, vil du automatisk have en markedsmæssig fordel. Ydermere er det din opgave at blive ved med at tilbyde dine kunder noget, de ikke kan få andre steder. Et hul i markedet kan ende med at blive guld værd.

Sociale medier til markedsføring

I disse dage må man absolut ikke undervurdere sociale medier, og hvad de kan gøre for din virksomhed. Faktisk kan man argumentere for, at du dårligt kan få succes i dag uden. Sociale medier et utroligt værdifuldt værktøj i hænderne på iværksætteren. Du kan promovere via reklamer på Youtube, Facebook og Instagram. Du kan betale influencers og kendte for at reklamere for dine produkter. Eller du kan sprede ordet gennem eget netværk, og levere dit produkt til nye højder på den måde. Her er netværk nøgleordet.